עו"ד איתן הברמן: "שר לא יכול לקום בבוקר ולהחליט לדחות בחירות"

ארי וידר 3 Comment on עו"ד איתן הברמן: "שר לא יכול לקום בבוקר ולהחליט לדחות בחירות"

"יש כללים חוקיים מי הוא תושב קבע. הבחירות יצאו לדרך. מחר כל אחד יבוא לבית המשפט ויאמר לו, הבחירות מוקדמות לי או הבחירות מאוחרות לי" עו"ד איתן הברמן המייצג את "שלומי אמונים" התראיין ל'מהדורה המרכזית' על הסאגה המשפטית

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סאגת אלעד: עו"ד איתן הברמן המייצג את שלומי אמונים בתיק "בחירות אלעד" שם הם נתבעים על ידי דגל התורה וש"ס. התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, ושוחח על התביעה כנגד 'שלומי אמונים' והאם יש היתכנות על הכרזת מצב חירום ודחיית הבחירות.

האם היו תקדימים כאלו בעבר: היו כמה מקרים כאלו, ואלו מקרים בודדים. רוב הפסיקה דוחה רעיון של דחיית בחירות. מכיוון שבחירות צריכות להיות בזמן והקדנציה צריכה להיות ידועה מראש. הקדנציה לא תריכה להארך מעבר לזמן שהבחור נתן לו. מדובר רק על מקרים מיוחדים כמו מלחמה.

סמכות השר בעניין: הסיבה העיקרית שאתה לא דוחה בחירות, כי אתה גולש מעבר לזמן ייפוי הכוח שהנבחר קיבל. אין כאן רק שיקול דעת השר. "אם היו סיבות מיוחדות לדעת השר" כפי שנכתב בחוק, מה זה סיבות מיוחדות? שר לא יכול לקום בבוקר ולומר אני אדחה בחירות. ישנה כאן שאלה משפטית וממולם חוק הדמוקרטיה.

פסילת מועמד מרכזי: בחירות מתנהלות בתוך רשת צפופה של כללים וחוקים. תפיסת עולם של החוק, מהי דמות ראש העיר, האן הוא אדם שהוא בן העיר תושב העיר. או אדם שבא לנהל את העיר מבחוץ. אלה המחוקק אמר שדמות ראש העיר חייב להיות תושב קבע.

עתירת התושבים: הדרך היחידה לשמור על קיום בחירות דמוקרטיות ועל כבוד בית המשפט, לא להכניס אליו את העניין הפוליטי. חר יבוא מישהוא יאמר הבחירות מוקדמות לי או מאוחרות לי. אין דבר כזה.

האזינו לראיון:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מה פרוש כ"כ מפחד מבחירות…
    לך לקלפי ונראה מה הציבור באמת רוצה (הגמ' בברכות אומרת אין ממנים פרנס על הציבור אלא א"כ נמלכים עמו תחילה)…

  2. 2

    רק משוגע שיודע לדבר שטויות במיץ תפוזים לא מבין למה צריך. לדחות את הבחירות באלעד
    הרי שר התורה שליט"א אמר בטח שאני יודע
    אני. יודע הכל
    אסור עי החוק לאיים על שרים ופוליטיקאים ובעיקר אסור לאיים על רבנים צדיקי הדור
    מה. לעשות

  3. 1

    תקללו תקללו יש חוק, ואם היה מגיע להגיש את הרשימה ב 9:15 גם הייתם מצפים שידחו את הבחירות